MON2 teemas käinud arutelu asjade isetegemisest andis mõtte jagada oma kogemusi monteeringu ja okulaaride transpordikohvrite ehitamisel. Või õigem oleks öelda - kohaldamisel.
Väga hea hinnaga sobiva suurusega kohvrid leidsin Lasnamäel, Tähesaju Citys värskeltavatud Bauhaus-ist.
Komplekt kolmest kohvrist, mis olid nagu Matrjoškad üksteise sisse pakitud, maksis ainult 349 krooni ehk ca 116 kr tükk.
Kohvrid on alumiiniumraamiga, nurkadest tugevdatud. Seinad on MDF sarnasest materjalist, mis väljastpoolt kaetud alumiiniumplekiga ja seestpoolt vooderdatud pehme sametise polsterdusega.
Lasin lõigata sinna sisse sobivas mõõdus poroloonist sisud. Valisin kõige kõvema (ja seega ka kõige vastupidavama) saadaoleva porolooni (tavaliselt on see tumehalli värvi).
Kuidas porolooni sisse auke lõigata? Kõige lihtsam on murtavate teradega n.ö. kipsinuga. Võimalikult uus ja terav. Paraku on sellega keerulisemate kontuuride ja eriti ümmarguste avade nüsimine üsnagi ebatäpne ja jätab sakilise jälje, seega otsisin teisi mooduseid. Saagida ei saa, kuna hammastega tera hakkab porolooni rebima ja servad jäävad narmendavad. Garaazis otsiva pilguga ringi vaadates tuli meelde, et tikksae terade komplektis oli spetsiaalne ilma hammasteta nuga "pehme materjali" lõikamiseks (Boschi tähistuses T113A Special Soft-Material". Järgneval pildil kõige ülemine.)
Proovisin, sirget joont lõikas väga ilusasti, kuid 1.25" okulaari aukude lõikamiseks oli tera liiga lai ja augud kippusid lopergused-nurgelised tulema.
Järelikult tuleb sobiv tera ise teha. Toorikuks valisin võimalikult pika ja peenikeste hammastega tera (pildil keskmine), mille käiasin hambad maha ja tera poole kitsamaks ning siis teritasin ära (pildil alumine). Edasine oli juba kannatliku nokitsemise tulemus. Alguses ühe tüki peal harjutad, märgid markeriga augud ette ja aeglaselt saed poroloonile erilist survet avaldamata.
Tulemus on järgmine:
Okulaaride kohver mõõduga 380x260x120mm
Sisse mahub hetkel kuni kuus 1.25" okulaari või Barlow läätse, laserkollimaator, TAL2 8x50 otsija ja selle varjuk, okulaarihoidik ja niitrist.
Monteeringu kohvris (460x330x160mm) leidsid endale koha ka mootorite kaugjuhtimispult, patareipakk ja teleskoobi vastukaalu varras. Vastukaalu ennast ei hakanud kohvrisse mahutama, kuna muidu oleks sisu liiga raskeks läinud. Mootoritega Bresseri MON2 ja 8x D mõõdus patareid kaaluvad ise omajagu.
PS. väidetavalt saab porolooni ka kuuma traadiga lõigata. Takistustraat pingutatakse või riputatakse vastava rakise külge ja lastakse madalapingeline vool läbi. Lõikamiskiirus peab temperatuurile vastama ja ühtlane olema, vastasel korral hakkab poroloon kärssama. Avade tegemiseks tuleb traat lahti võtta, läbi porolooni torgata ja uuesti rakisesse kinnitada.
Mina ei hakanud selle tehnoloogiaga jamama, kuna selle ettevalmistus oleks piisavalt tülikas olnud.